Vanaf juni 2026 werk ik aan de hand van single session therapy (SST). Hierbij hebben we één sessie waarin we werken rond een concrete vraag die je hebt. Als eerstelijnspsycholoog heb ik een stevige bagage om samen met jou aan de slag te gaan rond diverse onderwerpen: piekergedachten, slaapproblemen, zelfzorg,... Dankzij de conventie kan ik je dit gesprek bovendien gratis aanbieden. De sessies vinden online plaats.
Het is een utopie om te denken dat je aan de hand van een enkele sessie magischerwijs van al je problemen bent verlost. Wat we wel kunnen bereiken in deze eenmalige sessie, is het verkennen van mogelijkheden om zelf aan de slag te gaan rond je hulpvraag.
Om onze tijd zo efficient mogelijk in te vullen, verzoek ik je om op voorhand enkele vragenlijsten in te vullen. Dit helpt me om een beeld te krijgen van je hulpvraag, en geeft ons een voorsprong tijdens de sessie.
Als ik merk dat we tijdens de sessie afwijken van je oorspronkelijke hulpvraag, ga ik je tijdig onderbreken; niet uit desinteresse, maar om ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk uit onze sessie halen.
Het uitgangspunt van SST is dat we de sessie ingaan met het idee dat we mekaar meteen ook voor de laatste keer zien. Dit betekent niet dat je daarna nooit meer welkom bent; wel dat we de sessie afsluiten zonder op dat moment een nieuwe afspraak te maken.
SST is ideaal wanneer je een enkelvoudige vraag wilt bespreken; wanneer je merkt dat je meer en meer verstrikt raakt in wat aanvankelijk een simpel probleem leek; of wanneer je momenteel op een wachtlijst staat voor langdurige begeleiding en tussentijds met je symptomatische klachten aan de slag wilt gaan.
Daarentegen is deze begeleidingsvorm niet geschikt voor jou wanneer je een langdurig traject wilt starten; wanneer je de verschillende lagen van een hulpvraag uitgebreid wilt bespreken; of wanneer je niet graag digitale sessies doet.
Via deze link kan je meteen je afspraak vastleggen. Ik kijk alvast uit naar onze ontmoeting!

Bij opstapmetken kan je terecht voor individuele begeleiding via gesprekssessies. Buiten, in beweging, in heilzame natuur.
De natuur en beweging zijn mooie bondgenoten om vanuit je hoofd naar je gevoel te keren, en helpt om een helder zicht te krijgen op datgene wat je bezig houdt. Dit kan omtrent diverse thema’s: loopbaanvraagstukken, zelfvertrouwen, neerslachtigheid,…
Bij wandelconsulten volg je een begeleidingstraject in de buitenlucht. Fysiek én mentaal kom je in beweging. Meer in het lichaam, minder in het hoofd. Je zintuigen worden gestimuleerd, je bewustwording neemt toe. Hierdoor kan je vraagstukken vanuit een ander perspectief beschouwen. Weg van die muren, zowel de fysieke muren als diegene in je hoofd!
Als (wandel)coach begeleid ik je bij je vraag, jij blijft echter de piloot van je eigen traject.